Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Wednesday, May 25, 2011

Ilusinasi Dalam Cinta _ Dia Dan Persembahan Rasa Cintanya (Part ii)

'Depth Of Field' Si Pencinta, 'Focal Length' Si Cinta 


Mengukur jarak fokus antara si cinta dan pencinta - kabur dan jelas,
 permainan cinta mereka:


Bermulanya di satu petang semasa menghadiri majlis suai kenal bersama abang-kakak penjahat!.

Kata Dia? :
: Taula senior tapi jangan la nak over sangat! ( tapi tengah control, ratu senyuman manis yang dipegang sejak di sekolah harus ku bawa ke manara gading ini)
: Abang ensem konon, perangai macam setan! Nak ngorat la tuh! Agi idup agi ngalaban----> elakkan dari pencairan (pergh tak ensem tapi penuh karisma, karisma kapoor tol la)
: Apa paandang-pandang! cocok mata hitam tue kang, baru tau hujan tue basah ka tidak (matanya menusuk kalbu... ya tuhan, kebalkan hatiku)
: Joker!!! kalu Batman tak per la jugak.. Senyum macam kambing! (Manisnya senyuman itu... jangan kalah... senyumanku lagi menawan)
: Tak hingin lah! penjahat! kontrol cool la tuh! wek! (Lain dari yang lain, over tak over, sedap mata memandang... Jap! Aku the miss smile, jangan kalah!)

Perjalanan hari yang sungguh meriah, penuh suka dan duka. suka untuk abang dan kakak penjahat! duka untuk mamat dan minah-minah hijau ini. Yang pasti kakak-kakak rasa tercabar dengan minah-minah hijau. Pihak abang-abang sentiasa menonjolkan kepotensian diri yang terpendam. Jelingan kakak-kakak semakin tajam ke arah minah-minah hijau, namun abang-abang tetap meneruskan temuduga terbuka yang tidak formal. Manakala untuk mamat hijau, peluang mereka tipis kerana kurang menonjolkan potensi diri, hendak berlawan kata, terpaksa menghadap rang dan undang-undang fakulti. kemungkinan juga akan dibenci oleh abang-abang.

Cinta selalunya bermula di sini.. 
Kata kawan-kawan Dia?
: Perghhhh... walaupun jahat tapi abang tuh cool (ceh! aku yang kata dulu...)
: Abang tuh senyum kat aku la wei (ek? kat aku la! Perasan!)
: Kalaula... (dah.. dah.. jangan nak perasan!)
: Mesti... (berangan jer lebehhh)
: Mun nya kelakar nak, kedak micheal owen (minah kelakar nih, berangan penah jumpa owen?!)
: Mun... (diam!!!!!)

Kata kakak-kakak?
: Jangan nak berangan, hak milik kakak-kakak, cop sirim di dahi (wek, lebehhhh)
: Try la kalau nak rasa penangan aku (kuku kaki aku tak nak try?!...)
: My man, coz very d cute.. n caring ( ambikla, tak hingin, seposen pun tak nak beli)<------- muka cuak!

Perang minda akan bermula. walaupun penceritaannya tidak divisualkan dengan jelas, namun saat-saat genting yang hening dan penuh dramatik tertanam dalam setiap hati mereka. Tekanan yang melanda disamping hati-hati yang telah dicuit menambahkan muka kencang di ruang menimba ilmu. Kakak-kakak tidak ingin mengalah, minah-minah mula mengatur strategi, dan yang pasti mamat-mamat masih tertinggal jauh di belakang. 

Yeahhhh!!!!!

Di satu malam yang menyeramkan, hati girang tidak terkata apabila target sudah mula terjerat dengan mata dan senyuman si cinta. Hanya tiga perkataan. dalam dua pesanan ringkas "terpikat dengan mata", "terpikat dengan senyuman"--------> tindak balas harus dicepatkan, maka kuku jari retak saban malam, Telinga lebam di pagi hari. Namun 'Shy-shy cat' ada dalam diri. 

Pesanan ringkas disulami dengan talking-talking bersama pencinta, hari dilalui dengan harapan. harapan terjumpa di ruang ilmu, terserempak di laluan, senyuman dari si pencinta dari jauh didambakan saban hari. Namun, di kala terjumpa, terserempak, keegoan mengatasi kemahuan ------->(buat-buat tak kenal, tak nampak sangat terhegeh-hegeh) Di sudut dia, mata sering meliar mencari kedudukan target. Bila mata bertembung, cepat mata itu lari mencari sesuatu yang lain--------> (dalam hati gelabah tidak terkira)<---

Kata Dia? :
Diam.. (mata melirik handphone)
Mengeluh... (mula menekan keypad, ayat yang berjela-jela)
Mengeluh lagi... (menekan 'clear text')
Hishhhhhhh... (mencampak handphone di katil... Aku nak tido! jangan kacau lepas nih)
HUH!!!!!!

Grrrrrrr!!!

Kata kawan Dia? :
Becinta ek (pipi merah, panas, blushing... hakhakhak)
Nway, jumpa atau anda akan terus begini... (Hmmm)

Hari ini adalah hari dalam sejarah. pertama kali dia? mengajak @ bukan diajak. cool... cool... 30 menit lagi, lagu dangdut itu bersarang di minda... mata terus melirik handphone di tangan...

----------> Ilusinasi dalam cinta (Part iii)


Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

No comments:

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.