Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Wednesday, May 25, 2011

Ilusinasi Dalam Cinta _ Dunia Aku? Atau Dunia Kita... Hmmm (Part i)

Saat Pertama Kali Ter'Capture' Matamu, Ter'Focus' Senyumanmu...

"Mata itu membunuhku". Janggal jika menulis, mengata, mendengar atau membaca ayat ini, haruskah digunakan atau patutkah ia menjadi ayat untuk si pencinta menawan si cinta yang baru dikenali. Kononnya cinta seimbas pandang, kononya berlaga mata sesaat 'hatimu dan hatiku bersatu', kononnya senyuman si cinta tadi khas untuk mencuit hati si pencinta...



Dunia Aku Kata :
Matanya bercahaya, senyumannya mencairkan...
Duniaku terang dengan suasana, yang dulunya kelam tanpa lakaran...
Bezanya kini, hatiku hanya satu, rasaku menjadi satu, dan pergerakan lemah mungkin sebab satu...
Dalam pembayangan hanya lirikan dan manis senyumnya...
Dan aku yang sentiasa berada di sebelahku menyimpul persolan...
Lirikan itu melirik mataku atau mata-mata di sebelahku?
Senyuman itu untuk mencairkan hatiku atau hanya memintaku mencipta satu perasaan?
Aku sudah merasa kosong...
Dan Aku di sebelahku sudah merasa sangsi...
Adakah aku berada di dunia Aku atau hanya berperasaan di dunia kita???





Dunia Kita Kata :
Cinta datang tanpa dipinta, pergi tanpa ditolak (ek.. selalu mengejar cinta bila sunyi, menolak cinta bila sudah bahagia : Kebanyakan)
Mata yang cantik itu membuatku rindu (ek.. kalu mata cantik muka hodoh, mustahil. Bengong! : kebanyakan, aku terkecuali)
Senyuman itu sangat menawan boleh menawan Gunung Kinabalu (ek.. agak-agakla.. setakat senyum lawa tapi gigi buruk mesti korang-korang lari : kebanyakan, tapi aku tidak memilih)
Perwatakan yang lemah lembut, sopan santun meruntun hati (ek... lemah lembut takat tu jer... body hancus mesti hangpa gustan.. kan! : kebanyakan, aku tidak sebab aku pun kureng perfect)


Bermulanya kisah dua sejoli yang selalunya ber'point'kan mata dan senyuman. 'shy-shy cat' adalah bahasa awalnya dan perbincangan mengenai mata dan senyuman itu akan berlarutan. <-------- (berpanjangan sehingga kuku pecah menekan keypad, Telinga kanan lebam tanpa disedari)--------> Hanyalah membincangkan tentang mata dan senyuman.



Kata hati :
:Asal lambat tol reply, mandi? makan? tido? ada orang kol_siapa?hmmm...
:Nak kol ka tidak? Kang dia cakap lebih-lebih plak... Hidung tak mancung, pipi ditolak pakai buldozer. Tak nak la, ego mesti ada... Macam la power sangat.. ceh <------ (Dalam hati, ya ampun cinta.. tidak keruan)....
:Peluh semakin mencair, kerongkong semakin kering, Metallica membawa lagu 'nothing else matters' dalam perut-----> durjananya dia.. tiga massage, 1 pun tak reply. Durjana!!!!....
:Kol tak angkat, aisemen... Datuk wa pun mati kalu tak angkat pon... ceh....

Hari berganjak minggu, minggu menambah bulan, bulan menjejak... Ops, baru berbulan cerita dua sejoli itu, si cinta dan juga si pencinta. 'Shy-shy cat' berubah menjadi keegoan, keeksenan dan penuh percaturan. Kononnya ingin testing-testing dengan si dia... dalam bahasa jiwangnya seperti menduga cinta, mengenal hati budi, bermain-main cinta <------- Dalam hati "nak jumpa ka tidak" "rindu""kalau jumpa nak cakap apa""nak panggil apa"----------> yang pasti monolog menemankan seharian mereka...

Kata kawan-kawan :
:Wei mat! Man U vs Chelsea, dahla tak tengok, langsung tak msg tanya score... menjatuhkan maruah fan2 Mu la lu mat (gelabah, dalam hati "dia nak jumpa? bila? di mana?"
: Tabiat or sindrom yang menyerang lu nie mat... senyum sorang, lepak bilik memanjang, tido awal.. (muka cuak... Nak start cakap ngan dia guna huruf atau nombor? biol, hentak kaki di kepala tiga kali)
: Pahal kau towk, nang kedak kambin berak kapur dah kunangga, kedak siput da juak... (aiseymen... spender suma yang baru dah basah, seluar levi's sebulan dah tak nampak macam jeans... time nie la dia nak jumpa)


Jeng jeng jeng kejejeng... 1 Jam lagi... berus gigi dah, minyak wangi jap lagi, kang tak lekat harum...

 ---------> Part 2
Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

No comments:

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.