Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Wednesday, July 6, 2011

Aku? _ Dunia Gelap

;'/


Dia berjalan di lorong tiada pelita.. apalagi mengharap lampu warna bergempita menghangatkan lorong yang penuh kehancuran.. Yang ada hanya duri, duri yang menusuk kaki... Dahulunya duri itu hanya semalu kecil yang malu bila disentuh, yang kuncup bila ada tangan yang hendak meraba.. Kini, duri itu gah menjadi sang penghasil derita, agen penghasil luka berdarah.. Menjadi-jadi bila mampu menghasil wajah derita menahan perit tusukan, semakin kebal jika mampu mengalirkan tompokan darah dengan lebat, yang dia tahu akan terhasil nanah pada darah itu kemudian hari... Duri itu kian megah kerana lorong terlalu gelap.. gelita itu mampu membuatnya hebat mencipta perit pada luka... Duri terus megah dan megah tumbuh di lorong gelap...

Bukan kaki sengaja memilih jalan gelap, hati senyum... hati diam... hati tetap pada diri... Bukan juga hati memilih lorong ini.. Minda walaupun penuh fantasi, tetap mengelak luka, tetap tidak mampu menahan derita duri-duri yang tumbuh rawak tidak keruan pada lorong... Separuh sedarnya, minda juga tidak menyangka berjalan pada lorong.. Akal pada minda, rasa pada hati, tenaga pada diri bersatu untuk terus kedepan, terus untuk melangkah walaupun penuh merah darah pada kaki, wajah menahan perit dan rasa penuh khayal.. Semua dek kegelapan...

Dia mengelak lohong... Mustahil.. dalam gelap tanpa daya terhinjut-hinjut kerana lohong.. begitu juga dunia.. tanpa rata meratah kehidupan manusia.. Jika derita, dunia gembira... Dia mengalah hak dunia...

Dunia tanpa gelap, kita tidak memikir terang... Tanpa gelita, kita hanyut dalam gempita...


P/s : Tiada kaitan dengan aku... wahahahah



Hanya Penyeri Entri

Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

No comments:

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.