Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Sunday, July 10, 2011

Manis _ BERSIH Di Kota Lengang

;'/

Dia datang setelah lama bumi itu hanya dalam pandang..
Meriah suasana, penuh ragam warna cerita yang terdendang..
Derita dunia pusatnya, malam hanyut dalam gegendang..
Lupakan bendang..
Lupakan parang..
Apatah lagi kembali membilang lalang..
Dia kini di singahsana kota terbilang..
Di kota yang hanya tahu erti menang..
Dalam hati dia kata, 'Aku Datang'..
Namun, dulunya riuh kini lengang..
Jalan hanya yang terbentang..
Seragam biru berdiri dengan lapang..
Wajah manis hati berkerut kepalang..
Perasaan mungkin penuh silang..
Namun dia tetap tanpa bimbang..
Setelah hari demi hari dia bilang..
Konon cerita penuh istilah negara dijulang...
Bermulalah reformasi dia kata ingin menentang..
BERSIH pada nama, hati masih ragu dan bimbang..
Malaysia hajat ingin dijulang..
Dalam hati mereka ingin pegang..
Dia tetap gembira bertempik di kota lengang..
Aku di sini bertanya, bernilaikah jika sesuatu nilai yang dipegang telah hilang?...
Melayu di sana mereka tentang..
Melayu di sini mereka silang..
Melayu di situ mereka cincang..
Dan mereka, Melayu kaki canang...
Identiti Melayu mereka siang..
Tiada lagi kulit, pekung di dada terbentang..
Di mana melayu berdiri jika Malaysia terbilang?...
Inginkah mati tertanam di kota lengang?...

P/s : 100% aku benci huru hara.. ~Al-fatihah~ takziah kepada keluarga seorang warga Malaysia yang terkorban pada perhimpunan tadi.. Harap ia menjadi pengajaran kepada BERSIH.. 9/7/2011

Aku serius tidak sokong mana-mana pihak, yang penting aman.. Kalaupun kerajaan sekarang memang terbukti boleh membawa keamanan, kedamaian aku tetap sokong.. Kalaupun BERSIH dari parti pembangkang boleh membawa keamanan kelak, tetap juga aku sokong.. Siapa yang boleh menjamin 'itu' tetap aku akan berdiri di belakangnya..
Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

No comments:

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.