Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Saturday, July 23, 2011

Lari Tajuk_ Dakwat Vs Ubat Gigi

Versi Mencarut :


: Aku selalu pilih dakwat pen.. Suka hati mak bapak aku terluah di sini.
: Walaupun hari-hari aku guna ubat gigi, namun secara saintifiknya ubat gigi itu hanya untuk menjaga gigi.. Aku jarang mengaktifkan kuasa sebenarnya..

PENGARUH :

: Dakwat boleh mempengaruhi dunia. Penulisan itu mampu memeberikan fakta, dan fakta itu boleh dirujuk berulangkali. Yang terbaik, boleh disimpan berkurun lama.. itu pengaruhnya..

: Ubat gigi juga mencipta pengaruh.. Berkata-kata di depan manusia lainnya membuatkan si manusia pendengar tadi mengangguk faham apa yang dikatakan. Namun otak manusia bukan la satu mesin yang boleh mencipta folder untuk 'save' data-data yang diberi pada luahan kata seseorang. Kadang telinga kanan berperanan, telinga kiri melawan peranan.. Selain itu, kata-kata memerlukan media seperti video untuk merakam luahan kata jika hendak  kata-kata itu tersimpan berkurun lamanya.. Juga memerlukan dakwat sebagai pembantu dalam menghasil kata dan menyimpan kata..

RASA :

: Lebih mendalam pada bantuan dakwat.. Di dalam penulisan, rasa itu boleh dihiaskan dengan alunan indah bait-bait penulisan, mencantikkan rasa yang ingin di luah.. Si pembaca dalam diam akan merasa pada dasar hati.. Hanya pada pembaca yang meminati seni kata..

: Pada kata-kata, orang kata lebih ikhlas kerana berani dalam meluahkan kata. Namun bila berfikir apa itu 'omongan kosong', tertarikkah si pendengar.. Hanya dengan kejujuran boleh menumbangkan si pendengar.. Itu betul, namun syaratnya mesti dalam keadaan berani.. Apabila menggelabah, rasa yang sudah dikarang di dalam otak tidak dapat diluahkan secara sempurna.. Walaupun anda menggunakan ubat gigi yang termahal di dunia..

TEMBERANG :

: Dakwat boleh juga menemberang.. Warta semelaysia itu juga kaki temberang walaupun dalam keadaan bersahaja.. Warta itu ku anggap dakwat walaupun terhasil pada blog berasal dari mesin canggih..

: Walaupun menggunakan ubat gigi cap ayam, mahupun ubat gigi terbaik, kalau dah kaki temberang, luahan kata juga sentiasa temberang.. Kadang kencing dan berak melalui mulut...

P/s : Aku suka kedua-duanya, Namun, dunia lebih percaya pada kata-kata orang, kononnya menunjukkan seseorang itu berani, mempunyai keyakinan diri dan berkebolehan jika mampu berkata-kata dengan baik.. itu kata dunia.. bak kata mereka "first impression" itu penting. Tapi aku kata itu tidak dinilai dari kata-kata sesorang, tapi dari gerak tubuh dan wajah yang mampu mengadaptasi keyakinan diri untuk dipersembahkan kepada orang lain.. Bukan dari kata-kata, kerana kata itu lebih banyak hu ha hu ha hu ha..

Maaf, aku hanya mengarut, tiada fakta.. bukan untuk sumber rujukan tesis ataupun assignment pelajar-pelajar seMalaysia.. Entri ini juga  untuk bahan bacaan ku masa tua.. JULAI 2011- (negara masih hendak membangun)

Versi Mengarut : Manis _ Dakwat vs Ubat gigi
Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

11 comments:

Zul fattah said...

terbaik r bro..

anda di tag di sini.
http://zulfattah.blogspot.com/2011/07/giveaway-from-moscow-by-miszlullaby.html

. said...

aku lebih suka dakwat ;)

Fadzmie said...

Si dakwat dan si ubat gigi, keduanya sama saja. Keduanya berfungsi sebagai pemangkin. Pemangkin kemajuan mekanisme yang lebih penting, iaitu si Pen dan Si Berus Gigi (lagi tepat, Si Mulut).

Keduanya saling tidak memerlukan, tapi ada jasanya tersendiri, dalam bidang tersendiri. ;)

Marcella said...

bak kata pepatah "pena itu lebih tajam daripada pedang"...(betul ke pepatah tu??)

dakwat di sini,ink printer ke??hehehe..

Anonymous said...

mit service seo placement backlinks back link building

Anonymous said...

When will you post again ? Been looking forward to this !

Anonymous said...

rindulah sama ini blog....^.^

lieynanilaz said...

nice entry....kalau saya pilih dakwat..hehe..

Zul fattah said...

kenapa lama tak update bro.. aku tunggu entry baru ko ni.. lama dah..

Anonymous said...

Good day! I simply would like to give you a big thumbs up for your great info you have got right here on this post. I'll be returning to your site for more soon.

[url=http://onlinepokiesking4u.com]click here for more information[/url]

Anonymous said...

Good day! I just would like to offer you a huge thumbs up for your excellent information you have here on this post. I will be coming back to your site for more soon.

[url=http://xrumergeek.com]our homepage[/url]

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.