Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Tuesday, June 7, 2011

Bulan Dan Monolognya Dalam Cinta... (EP 1)

Simple Bersahaja...


Dia jadi dia kalau dia tetap dengan dia...
Pengenalan :

Dia juga insan bernama wanita. Mengaku dirinya berketurunana hawa. Perwatakan simple bersahaja, kata-kata juga simple bersahaja. " Peduli kata orang kalau kita hendak jadi orang". Kata-kata yang sinonim dengan kelangsungan hidupnya yang penuh individualistik pada hati dan perasaan, namun tanggungjawab yang tinggi pada sekeliling realitinya.

Kata Hati Dia :
Peduli..
Aku bukan aku jika aku hendak jadi mereka...
Peduli...
Aku bukan aku jika aku menuju jalan mereka...
Peduli...
Aku bukan aku jika aku menjadi ekor kapada sang bernama mereka..
Hati penuh hati jika hati terus percaya pada hati..
Penuh percaya pada diri, aku akan terus berjalan...
Penuh percaya pada minda, aku jadi layang-layang.. 
Penuh percaya pada hati, Aku tetap jadi aku...
Kehidupan penuh simpang..
Deru angin, tekanan ribut sentiasa ingin aku berlari kehadapan..
Berhenti pada simpang, jalan harus dipilih..
Kiri penuh hati,
Kanan penuh jiwa..
Depan penuh segala..
Belakang membawa pergi...

Kata Teman : (Balasan Hati Dia)
: Bulan, simple bersahaja tapi penuh kartun...
(aku senyum macam kartun hahahah)
: Bulan, kenapa belum matang..
(kematangan bukan dari kata-kata)
: Bulan, kenapa penuh cerita, tapi hanya dalam hati...
(Biar hati berbicara.. chewahhh ahaks.. Saya klon siti nurhaliza.. Ahakss... dalam mimpi)
: Bulan, Kenapa belum ada teman..
(Buat apa berteman jika tidak menemani... I love si pencinta, tp pencinta penuh teka-teki..Ahaksss)
: Bulan, Kenapa anda ceria sentiasa.. cute melampau...
(rezeki dari atas.. ahaks..)

Dan hari menjalani jam, bulan menerusi hari dan tahun mengira bulan dia tetap dia yang memandang hadapan. Dengan berbekalkan ilmu dari alam perkuliahan dari tanah seberang, tugasnya kini berdepan dengan kotak robot yang mempunyai banyak nama : Acer, Compaq, HP, dan berbagai lagi kotak robot. Kadang kotak robot sentiasa menjadi laman berfantasi, kawasan untuk mempublisiti diri. Ruang realiti nampak skema untuk dirinya. Formaliti dirinya yang dicipta oleh 'macek-macek' membuatkan arus hidupnya sentiasa bertemankan kotak robot.
Cara dan gayanya kadang dipengaruhi maya yang di link di kotak robot. Fantasi Berimaginasi, Pacek Google, Tiup Aku, Yahoo Hooray! sentiasa menjadikan dirinya sentiasa bergelumang dengan kehidupan fantasi di maya. (kisah kerja dalam Ep 2, sangat berkait dengan kisah cintanya)

Si Bulan juga mempunyai kisah dalam cerita yang hendak di story.. Penuh mistik dalam percintaan... <<<--------- EP 2
Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

No comments:

....: TAK BEST :.....

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.