Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Monday, June 27, 2011

Bulan Dan Monolognya Dalam Cinta... (EP 6)

Ep 6

Menyelusuri kehidupan sayu si Bulan yang sentiasa ada angan, bermain dengan fantasi dan menginginkan keindahan dalam erti kata bahagia. Bermula lagi kisah hidup hari-hari bertemankan kotak robot. Hari ini penuh dengan suka pada wajah, mungkin hanyalah satu ciptaan untuk mengelak kerunsingan memikirkan si dia. Fantasi Berimaginasi sentiasa jadi pilihannya. Dengan bahasa mudahnya, muka buku yang menjadi pilihan di kala tugasan hari ini terlalu santai dan membolehkan dia berdiskusi dengan teman maya.

Status muka buku : Bahagia akan datang, tapi belum tiba yang di nanti....


Komen :
Ustat keningau : Kenapa harus menanti tidak mencari...
Bulan : Menanti lebih baik dari mencari. Harus ada itu pada nilai perempuan...
Ensem : Menanti atau disakiti... Sudahlah semua itu penuh erti...
Ustat Keningau : Saya setuju dengan si ensem.. Untuk apa menanti kalu susah mengerti...
Bulan : @Ensem _ Pengertian pada hati itu lebih penting dari kata-kata... @Ustat_Bukan susah mengerti, tapi kenapa hendak diertikan kalau tak pesti..
Ensem :???? Bagaimana hendah mengerti kalau diri sendiri mengelak erti...
Ustat Keningau : Penat untuk mencari erti atau penat untuk menangisi...
Bulan : Pengertian ada pada hati, aku hanya menanti bila harus ku mengerti.. @ustat Keningau_aku bukan insan yang mudah menangisi 
(bulan senyum sinis dengan komennya)
Mamat Pahang : Hai bulan..
Bulan : Hai juga..
Mamat Pahang : Sabarlah... bahagia itu akan datang... tapi jangan terlalu menanti..
Bulan : Salahkah aku menanti...
Mamat Pahang : sanggup hati menerima sakit bila terlalu menanti, dan hanya duka yang menghampiri...
Bulan : Entah... 
Mamat Pahang : Harus percaya hati... Keputusan ada dalam diri...
Kakak KK : Hai Bulan.. Kakak rasa satu penantian itu sangat menyeksakan, namun bila hati sudah percaya teruskan..
Bulan : TQ kak.. Hati ini terlalu percaya akan dia...
Ensem : Makan tue percaya...
Bulan : Peduli kata orang, aku percaya bila aku menanti, itulah bahagia...
Ensem : ok...
Ustat Keningau : Insyaallah..
Bulan : TQ
Mamat Pahang : Hati anda terlalu kukuh...
Bulan : Aku sentiasa itu..
Kakak KK : Teruskan Bulan... Suka duka, kakak di sampingmu..
Bulan : Thanks kakak...
Ensem : ;/ Huh... Jum Kepsi..
Bulan : Huh :p.. Nanti boyfern saya emosi..
Ensem : Ok T2.. Layan...

Itulah bulan. rakan Maya selalu membuatkan hidupnya terhibur. Dia terus melayari ruangan muka buku. Ada status menarik hatinya. Status dari Kallolo Tawau.

Status Muka buku (kallolo Tawau) : Aku rock! Hati ada taman. Penuh warna-warni.. wahahhaa


Komen :
Bulan : yeah sambil kepala goyang-goyang...
Kallolo Tawau : Yeah Bulan. Layan...
Bulan : hahah Sejak bila hati berteman.. Eh silap.. Bertaman..
Kallolo Tawau : Behhh Si bulan.. inda bermaksud bah tue..
Bulan : iyya ka iyya.. iyya sejak dari tadi wahahhaa...
Kallolo tawau : Aku mau kau.. Aku mau bulan...
Bulan : Inda mo... Mo naik skuternya jak.. 
Kallolo Tawau : Jum,  kita round Tawau..
Bulan : Apa barang Tawau, kita round bulan.. 
Kallolo Tawau : audedeh ini anak.. jum yang penting bahagia...


Dalam menjalankan tugas, teman-teman maya sentiasa menghiburkannya. Dalam hati tiba-tiba teringatkan si Torest. Hari ini belum ada pesanan ringkas darinya. Muka tetap senyum memerhati skrin telefon. "adakah aku mengharap?".
...............

Selesai tugasnya, beliau kembali membuka laman muka buku. Menaip sesuatu

Status : Kau jahat aku tumbok... Kenapa kau eksen NgoKKKK!


Notification : Kallolo Tawau like your status. Kakak KK and Kallolo Tawau like your status.


Si bulan hanya tersenyum dengan statusnya dan kiriman like dari teman-teman mayanya. Dia mengemas meja dan barangannya setelah melihat jam menunjukkan tepat 4.59 pm. Dia senyum dan dalam hati " aku pekerja Malaysia yang taat setia".
Keluar dari bangunan pejabatnya, beliau meluru laju pada ferrari hijaunya. menghidupkan enjin kereta kemudian memecut laju meninggalkan perkarangan sekolah yang basah dengan titis hujan.

.....................

Sesampai di rumah yang lengang tidak berpenghuni, beliau meluru kebiliknya dan menghempas diri ke katil spongebobe kesayangan beliau. Mula memerhati siling yang penuh sesawang. dalam hati "aku seorang yang pemalas". Kemudian memalingkan wajahnya ke tingkap. Hati sayu terlalu rindu dengan Torrest.

Kata Hati Bulan :
Aku di sini tetap menanti...
Walaupun mereka tidak mengerti...
Aku cuba mengertikan apa itu erti...
Walaupun berpotensi untuk disakiti...
Aku juga bahagia jika kau disisi..
Namun ada perjuangan perlu diisi...
Cukuplah jika kau mampu mengingati...
Lakaran dan corat-coret kita di sini...
Harap itu bukan mimpi...


Mata terlelap. Indah dalam mimpi. Wajah-wajah itu datang dalam mimipinya. Si torrest, si Ensem. si Kallolo Tawau, si Keningau dan juga mamat Pahang. Wajah-wajah itu saling berganti dalam mimpinya. <<<-------- Muahhaha macam citer hantu plak<<<---------- Sambung EP 7






Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

5 comments:

elnino de moona said...

kenapa kallolo tawau like statu bulan byk2 kali.. sngaja ka tuh?..tau kesilapan di situ..

Marcella said...

woo..cerita bersiri rupanya..akan ku ikuti sebentar lagi.. =)

Xx said...

wakaka , ini la ni paling menang c kallolo tawau , hahaha yok raound tawau ! p tanjung ni malam ! hehe

. said...

fb ??

Misya Mialen said...

AP:ko tulis psl menanti2 ni kan..touch pula ku dik..dulu lama btul aku menanti jodoh aku.huwaaa..10 thn ba aku tunggu dia dtg. masa tu berkali2 sdh kena kecewa.ingatkan x ada sdh jodoh aku.last2 ada juga berkat kesabaran menanti. Bila sdh ada, lega. Terlepas semua beban. terbalas semua penderitaan. Kena usaha dik, klu menanti saja memang tidak akan dpt apa2. lps tu tawakal, Insyallah. Tuhan akan temukan kita;D

....: TAK BEST :.....

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.