Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Thursday, June 9, 2011

Lari Tajuk _ Serkap Jarang Si Blogger (kisah 4)

dari mata ke mata terasa di hati

Cerita tanpa sempadan ini ditujukan kepada siapa yang tengah senyum baca N3 ini. Jadi wa buat saranan jangan senyum semasa menjelajah N3 ini. Buat muka kencang dan wajah stim walaupun isi N3 tidak merangsang  anda untuk stim2.
: Tapi seperti biasa , cerita dan isi tidak berkaitan dengan yang tengah pegang mouse nak scroll down ataupun yang terus mencari chat box tanpa membaca isi N3 blog-blog yang di 'akses' di maya. Hati wa suci bersih dengan keputihan untuk mengatakan anda seorang yang 'cenggini'. (jika bosan keluar cari blog lain, jika senyum anda orang yang cenggini, jika muka ketat dan tengah stim anda orang yang bersih dari tanggapan wa mengenai N3 ini) 

Definisi : 
Serkap : Menangkap dengan sesuatu.
Jarang : antonim untuk selalu, kadang-kadang, atau perbezaan antara dua jarak
Serkap Jarang : Kadang-kadang menangkap pada jarak yang berbeza (definisi wa.. ahaksss)
                        : Tuduhan yang dibuat secara agak-agak ( Definisi DBP)

Blogger tue serkap jarang apabila :-

Dia kata bloger lain tak ikhlas :
Senang hati jer member cakap kita-kita yang lain nie tak ikhlas nak komen chat box atau N3 dia. Dia kata kita nie dok nak kejar ekor-ekor atau memanjangkan ekor-ekor. Klise plak. Dah wa ulas dalam 'kisah 2' pada N3 lepas-lepas. Muka pun tak dapat tengok, tau-tau ja kita tak ikhlas. Bukan wa kata, kita-kita berkata. Hati wa suci bersih apa. Lupakan!

Dia kata si blogger2 tertentu copy past N3:
Cian ngan siapa jadi mangsa. Rezeki dia bertambah apabila dia betul-betul bersengkang mata, peluh membasahi wajah dan kulit jari merekah menyiapkan N3 dia untuk tatapan blogers malaysia lainnya. Penuh hancur memberontak hatinya bila terbaca ada komen mengatakan dia meng'copypaste N3 orang lain. tak baik dek, biarlah dia dengan dunianya, kang kita yang dapat dosa.
Tapi wa rasa di sini ada unsur iri hati disebabkan N3 si pengomen jari celupar itu tidak mendapat sambutan, dengan maksud lain, takdenya orang nak syare facebook N3 dia, jadi tatapan umum di muka buku. Cian ko dek, kau irihati, mangsanya orang yang mendapat sambutan di muka buku. Siap cari detail ranking segala. Patut la Tun Mahathir kata " Melayu mudah lupa, Melayu Menjahamkan bangsanya sendiri'.
Ada kepala jangan keraskan, cairkan minda anda untuk berfikir sama memajukan bangsa. ahaksss. Mereka kata, bukan wa kata dek. Hati wa suci bersih, tapi kotor bila part mengomen hati kotor.
(: Wa 'bukan siapa-siapa', hanya pengomen tegar, masi hijau di pem'blogan. tapi kaki komen di realiti. Muka bersih jiwa bersih tapi mulut potpet potpet mengomen si jiwa kotor.)
Pastuekan si pemangsa kata si mangsa nie tak dak follower, ada hati budget nak gegar. Macam la si pemangsa mengetahui yang si mangsa nie dalam diam mendelete follower dia yang tak berkenan, yang tak ikhlas untuk mengikuti nukilannya (ek?, wa pun tak pasti). Maaf dek, bukan wa kata, mereka-mereka yang mengatakan. <<<--- tengok lari tajuk, wa cerita pasal copy paste, termasuk bab follower plak.

Marah-marah blogger, pabila tukang blog yang diminati  tidak membalas baca N3 nya (ahaks):
Yang nie wa suka. wa terlepas dari hukuman ini apabila 'Cik Sebelah' pernah jenguk N3 kat blog cikai-cikai Sang Pencinta wa nie. hahaha (bangga jap).
Nampak sangat nak cari publisiti menjual diri, juga menjual hasil tangan. Dah pilih cara bloging, so reda la ada orang nak baca ka tidak sukati mak bapak nenek moyang mereka la (style apek yang famous dulu, wa kan kaki ikut, tapi wa bukan kaki copypast sab hati wa suci bersih selicin baldu.. ahaks)..
Pastue bila tak dilayan mula lah nak buat cerita bukan-bukan tentang bloger pemez yang diminati nie tadi. Ada la isu-isu jantina yang ditimbulkan. Macam cik sebelah yang pernah jadi mangsa apabila dikatakan pondan. Cian penulis blog no1 di hati wa tuh. Asyik-asyik wa up dia, tp tol la dah memang patut dia di up sebab pembaca yang menilai. kan dek, bukanlah macam si pemangsa yang memangsakan bloger lain setelah dia tidak di peduli. hakhakhak..

Ta'dak idea :
Bukan wa nak cerita tentang si beleng yang kehabisan idea akibat tidak pernah menelefon wa lagi. mungkin sakit hati kerana dia menjadi mangsa kotak robot yang membingungkan di tempat kerjanya, mungkin juga sedang menunggu template garfield yang dicadangkan oleh pencinta. hanya monolog si oren yang berbunyi nanti <<<---- lari tajuk sudah..
Ceritanya cenggini, member tak dak idea pun menjadi mangsa kepada pemangsa. Konon sudah bangga dengan followers @ ekor-ekor yang ribu-ribu lemon, maka dikatakan beliau tidak berminat lagi untuk mengupdate blognya. hahahaha. member tengah berpeluh masak kenduri kahwin time cuti sekolah nie, boleh plak dia kata member dah malas nak menulis/menaip, n then mencari alasan munasabah yang mengaitkan tentang follower. Mana nak ada idea dek kalu sibuk nak tolong macek2 kat dapur tu. Adek tak penah masuk dapur kot, memanjang jer mencari kesalahan bloger lain kat blogspot. hahhah.

~mantain muka kencang supaya anda bukan orang-orang yang cenggini~

p/s: Wa pun sama dengan jer. tapi hati wa sesuci, sebersih, seputih dan se se yang lainnya. hakhakhak



Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

No comments:

....: TAK BEST :.....

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.