Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Wednesday, June 15, 2011

Lari Tajuk _ Aku Suka Tengok Awek?!

Nak Pantun wa tiada idea, nak puisi takut tiada isi, nak mengarut, memang wa kaki mengarut. Jum mengarut, tapi didahulukan dengan mencarut...

: Mata wa memang suka spot awek, yang bermaksud perempuan atau wanita. Tapi bila tengok betina "dag dig dug dalam hati".. kurrrr semangat , bila tengok pelacur! wa senyum, yang di atas juga senyum mungkin. Terus wa pakai spek cat hitam dan, mencapai tongkat putih kemudian lengkapkan dengan kopiah berwarna putih. <<<----- lari tajuk

Kriteria yang wa pilih:

Tudung :
: Tak pakai tudung pun ok tapi ada niat nak pakai tudung. Bukan apa sebab member kat sebelah akan cuba menilai pilihan kita. Kang wa letak isu bertudung nie pilihan ke terbawah sekali, siap kena bambu oleh kengkawan.
: Misalnya wa spot awek tak bertudung, member-member wa akan berkonon cenggini :-
Konon - Tak islami la
Konon - Tiada ciri-ciri budaya kita la
Konon - Sosial
Konon - Tak pandai jaga maruah la
Konon - Kotor la
Konon - Kaki clubing la
Konon - Bohsia la
Konon - Hantu bonceng la 
Konon - Kalau dating pegang-pegang tangan la

: Isu ini klise tapi wa nak mencarut juga. Yang pakai tudung tuh, confirm ka mereka tak buat semua benda yang konon tu?. Harap-harap tak buat la sebab wa sangat respek awek yang bertudung.
: Untuk pakwe yang memilih makwe yang betudung: Korang dah pilih mereka sebab mereka awek "jenis" yang bertudung, tapi korang nak juga buka tudung mereka di khalayak ramai. Bukan pa, bila wa jalan-jalan kat complex, bila wa tengok awek bertudung tue tengah mesra-mesra dengan balak secara intim yang teramat, wa 'berkebolehan' untuk tengok rambut awek tue panjang jela-jela macam pontianak walaupun dilitupi kain yang bernama tudung. Ahaksss  (perghhh tarik nafas jap)
: Maaf awek bertudung, wa cuma taknak disebabkan 1 2 orang buat hal, semua kena. Perumpamaan, "Sebab pewarna makanan terlebih kaler untuk satu lapis, tak jadi kek lapis Sarawak".. ok kan.. perumpamaan nak sambut hari raya.. ahaksss
: Maaf juga awek tak bertudung. Niat anda suci bersih nak pakai tudung selepas proses revolusi kematangan, namun malu bila awek yang dah pakai tudung lebih dajjal dari yang disangka. Teruskan niat anda.

: Mata Ke Mata:
Wa spot mata yang cantik tapi murah jer... Wa kurang berharta untuk memilih wanita yang bermata mahal..
: Bukan apa, member wa telah menceritakan perkara yang menyakitkan di hati dia, tapi sangat la kelakar di  hati wa. Bila ajak keluar dating mulalah awek member pasang mata yang mahal. Masuk butik-butik atau kedai-kedai haram wa tak tau nama sebab tak pernah masuk. Mula la member wa menggaru kepala yang tak berapa nak gatal bila si awek mula menggunakan mata yang mahal kepunyaannya itu. Spot yang indah menawan, indah juga nilainya. Pastue spot yang halus-halus, halus juga poket sang teman. Spot yang bersinar-sinar, Bersinar juga mata member wa depan wa lepas tuh.. ahaksss...

: Hidung Yang Jadi :
: Wa spot hidung yang jadi terletak pada tempat. tapi tak berapa masuk bila hidung terlalu peka mencium bau-bauan yang tidak patut. Ahaksss bukan bau badan.
: Jarak berbatu jauhnya bila outstation, lepas kerja lepak ngan member minum milo tabur, tapi boleh awek tercium bau hangit dari jauh. Hangit yang datangnya dari perasaan sendiri. 
Konon - Lepak dengan awek cantik mana entah..
Konon - Lepak dengan artis mana entah
Konon - Lepak dengan ayam mana entah
Konon - Tak ingat tuhan bemesra dengan makcik-makcik mana entah. Gigolo nyer kiterrr ahaksss..

P/s: Hidung yang terlalu peka membuat hubungan porak peranda.
: Tapi awas si lelaki, jangan membuat alasan begini untuk menduakan pasangan. Ahaksss.. wa pun sama dengan jerrrr...

: Senyuman dari Bibir yang menawan :
: Siapa yang tak nak. Wa cair gila-gila part yang ini. Ahakss..
: Tapi menawan bukan melawan, atau manis bukan sadis ok. Ada jer nak kecoh, bak bahasa lelaki yang mantap, "awek aku hari-hari datang bulan" atau "Hari-hari jepun bagi bendera kat awek aku" ahakss.. Bila lelaki cakap setengah perkataan, setengah hari wanita itu membebel, mencarut sana sini. Paham-paham la kan.
: Tapi lelaki, awas mesti ada sebab jika si awek membebel lebih dari setengah hari. salah korang la tuh. Playboy tak bertempat.. 

Tue jerla yang wa dan member wa spot bahagian luaran kalau nak usha awek yang nak jadikan isteri. Part dalaman tuh mesti nak kenal-kenal dulu kan. That's y ada pepatah mengatakan spot-spot dulu baru try kenal-kenal. ahakss.. pepatah dari wa. 

Dari mata ke mata, hati merasa...





Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

8 comments:

Unknown said...

http://gula-gulapelangi.blogspot.com/2011/06/5-alasan-perempuan-tak-tutup-aurat.html

ni ce bace ni..mungkin klise tp hakikat

Fadzmie said...

Gua dari dulu, sampai lah sekarang, dah tanam niat di hati busuk gua ni, yang gua takkan pandang semua tu kalau gua nak cari teman hidup. Sebab gua tahu, bila gua dapat gegirl yang sangat perfect di biji mata gua, belum tentu perfect mata hatinya.

Gua dah tengok segala macam drama cinta kehidupan, tapi gua belum jumpa gegirl yang sangat cintakan Tuhan dari cintakan manusia. Mungkin gua sendiri belum boleh dilabelkan sebagai pencinta Tuhan, mungkin sebab itu gua belum diketemukan dengan gegirl sebegitu indah.

p/s: nah kan, terkeluar sudah ayat-ayat "gua gua lu lu" ni. Haha. Ko punya entri ada style, ging!

Sang Pencinta said...

aku pun inda pandang semua tue ging. sama jak.. niat di hati hanya menegur.. guna la ayat-ayat pendua.. siapa paham ok la..

hahah hantu mcm aku nie susah mo dapat mcm tue.. tue angan2 jak tuh.. teguran guna bahasa terus ada yang inda paham, tue yg koner-koner sikit tuh .. thanks.. baca..

Nasz said...

detail dan padat..haha..di mata saya, awek bertudung lebih ayu dari tak bertudung..huhu..

PEREBUTAN ... PART 1

Marcella said...

wah..mantop la..kadag apa yang ada diluar tak sama di dalam..pepatah anda sangat lawak..kiut..=)

LALABIELA said...

just 1 word..nice..

Pencinta 2 said...

tq

Unknown said...

Am speechless..hehe..nice !!

....: TAK BEST :.....

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.