Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Thursday, June 23, 2011

Manis _ Dia Di Kandang Kambing

Dia di kandang kambing...

Mengembek bila siang..
Diam bila malam...
Mengembek bila takut...
Diam bila mampu...
Mengembek bila sempurna...
Diam bila hodoh...

Dia di kandang kambing...

Bising hanya bising di sangkar...
Mengejar apa yang tidak ada disangkar...
Cita-cita gah untuk apa...
Merapu membebel mencari kabel...
Ada kepala hanya cipta sengsara...
Ada hati hanya meneroka sunti...
Ada diri hanya pada sendiri...

Dia di kandang kambing...

Memerhati hebatnya luar...
Mula mencipta suasana gembira...
Gembira pada hati sengsara...
Akal sentiasa ada cara...
Hati sentiasa sendiri berbicara...
Di laman mencipta sandiwara...
Jajahan hanyut mengikut acara...

Dia di kandang kambing...

Mengembek kelaparan...
Mengembek ketakutan..
Mengembek kemegahan...
Bila masa mu menangis...
Aku harap aku turut menangis gembira...
Bila masamu nazak...
Aku harap membacamu surah-surah...
Bila masamu mati...
Aku harap aku turut menanam...

Bila BABI di kandang kambing...

Zionis juga dikandang kambing..
Israel juga di kandang kambing...
Yahudi juga dikandang kambing...
Aku menunggu zaman jatuhmu...
Aku memanjat kepada tuhanku untuk menghancurkanmu...

INSYAALLAH...

Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

17 comments:

Xx said...

hahaha puisi ni macam2 ada , tentang hidup c kambing , sal politik . . wakakaka satu ja kurang , percintaan c kambing . hehehe

Sang Pencinta said...

percintaan tue kambing inda sempat mau di teropong... dia pasang tropong sniper sudah...

mati di tempat kejadian..

Anonymous said...

di sebalik cerita kambing ini...ada makna tersirat terindah yg saya tgh cari....huhuhu ^_^

Anonymous said...

di sebalik cerita kambing ini...ada makna tersirat terindah yg saya tgh cari....huhuhu ^_^

Zul fattah said...

takhbir..

mr.oren said...

dasyat la kata2 ko...haish.
kena sedut idea daripada kepala ko ni.haha..

siap ada BABI lak tu...hahaa

mr.oren said...

dasyat giler ayat2 ko...

BABI pon ada..haha...

KasutKaripap said...

wuisehh..kin lucu juga mula2 baca sebab ada kambing..lama2 baca shiok juga pula...ada makna yg tersirat =)

Sang Pencinta said...

@ domo mega
tiada tersirat, terselit dalam selitan ada. mungkin. kot.

Sang Pencinta said...

@zul : Takhbir???.. sory bro otak keras hari nie. kurang memahami.. heheh

Sang Pencinta said...

@ zul.. tiba-tina pencarian berlaku di otak

Allah maha besar.. 3x

Sang Pencinta said...

Mr Oren

otak wa tak oren bro.. dulu warna biru, sekarang tanpa warna..

hahahah layan bro.. thanks sudi baca...

wa masih hijau bro..

. said...

wow ! *kelu

cnggih laa kau ! :)

Sang Pencinta said...

perghh... otak ini ibarat mesin ada takal besi.. sebab tue canggih.. ahaks

erk!... joking.. salam kenal nawal.. selalulah berkelana addina..

Marcella said...

mengembek bila sempurna,diam bila hodoh..

Dia di kandang kambing ni macam manusia dalam satu komuniti atau lingkungan.

Contoh:kalau orang tu bagus,dia kecoh la cam handal sangat.tapi,bila dia da salah,ta mau ngaku salah.senyap je..

manusia tu dengan kambing sama je..perangai cam kambing..kah??

ini apa yang dirasalah..betul ka bah??

Sang Pencinta said...

salah ayat sabah nya... " bah " tidak sesuai digunakan dalam ayat hujung tuh heheh...

hehhe yang lain betul... 101 peratus untuk anda... Tq sebab layan. best.

Marcella said...

salah guna "bah"??

adoii..kena guna gini ke?

"bah,ndak apa-apa lah.."

takpe,nanti beta menuntut lagi dengan kelasmet 2 gadis sabahan tu..

....: TAK BEST :.....

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.