Aku?

My photo
Sabah, Malaysia
Blog Untuk Renungan Masa Depan Apabila Dah Bertongkat.. Namun Lalui Hidup Kita Di Dunia Realiti Semasa Meniti Ke Hari Tua.. Gunakan Blog Hanya Sebagai Medium Penggerak, Bukan Sebagai Diri Yang Bergerak.. Kerana Nyata Lebih Bermakna Dari Maya..

Friday, June 10, 2011

Bulan Dan Monolognya Dalam Cinta... (EP 2)

EP 2

Perjalanan luar biasa yang dihadapi oleh sang yang bernama Bulan menjadikan dia antara penerus kepada kaum hawa yang kuat dari segala segi. kotak robot yang menjana pemikirannya saban hari membuatkan dia sentiasa berlayar pada fantasi maya yang direalitikan pada pementasan dunia. Sepi pada pandangannya apabila jerat-jerat sang bernama 'jantan' sentiasa merangka plan-plan yang penuh manis pada kata, busuk pada hati dan nurani. 

Yahoo Masangger Chat Kata : (Kata Hati MeRespon setiap Massage - Bulan)
: Hye..
(Hmmm...)
: Cute.. Anda cute
(thanks..)
: Asl mane? leh kenalan
( Hmmm..)
: owh. Sabah... Hmmm study o dah keja..
( Bosan.. Macam mana mamat nie leh YM ngan aku..)
: Owh juruteknik komputer.. Saya cikgu.. Sama la.. JKP juga..
(Tak tanyer pown..)
: Baru jer.. Awak?.. Berapa tahun dah keja..
( Ceh...)
: Bz ek? .. Tak pelah... tak nak kcau..
: Bz?
: Hye?...
: tak nak layan.. Hmmm Ok...
: Btw sy nak YM ngan awak lagi pasnie.. Boleh?
: Cik bulan.. Owh cik bulan..
: Hmmmm
( Dah-dah latue jantan!)

Sering berlaku. Sebab dan akibat semestinya disebabkan 'fernando torrest' yang dianggap cinta sejati sampai mati di awal transformasi hidup di dunia cinta pertamanya. Di awal kisah cinta mereka yang romantis, tidak bermaksud jiwang... perjalanan kisah cinta yang pelik, penuh dengan 'rasa humor' yang tinggi, Tanpa kata sayang, tanpa kata cinta, tanpa kata rindu. Cinta hati mereka hanya pada hati, terserlah di wajah tapi dibendung oleh ego untuk dikata. 

Kata Torrest : ( kata Bulan )
: Wei gilak.. jum lepak
( Kau la gila.. Kili lagi tue)
: KK jum.. becinta-cinta kita di sana
( bah.. tapi kau kasi tau mama la.. Paham-paham la kan )
: Kenapa aku yang mesti kasi tau.. gila.. mamanya, kita plak yang kasi tau
( Bongok! sapa yang ajak... kalu pigi diam-diam, menelefon terus tue nanti... Inda feel hahahha)
: feelll??? i like.. feel asmara dana ka?
(Kili.. hahahha)
: sedap bah tue barang...
( gilaaaa.. inda mau la aku ikut.. gatal!!!..)
: Hahahha.. Ingat aku nie perogol bersiri ka.. hahah jap aku p sana ambik.. terus jumpa mama mertua ku)
(Kili!)

Gaya percintaan yang brutal membuatkan cinta mereka juga sangat brutal. Dalam hati keduanya masih penuh ragu akibat pembawaan si Torrest yang terlalu mendapat tempat di sisi kenalan wanitanya. Si Bulan pula yang penuh cita-cita tinggi pada level kerjaya yang tinggi menyebabkan laki-laki sentiasa segan untuk mencuit-cuit hatinya. Ragu si Bulan menjadi tekanan pada perasaannya saban malam.

Monolog Bulan :
Bila cinta kata hendak dia, haruskah dia rasa cinta pada rasa...
Hati tetap tunjuk dia, tapi hati juga enggan dia..
Kadang aku berumpama hati pada perasaan..
Hati yang menjana perasaan..
Hati yang menggembirakan perasaan..
Hati yang menyimpul semua rasa pada perasaan..
Tapi akhirnya perasaan menyakiti hati...
Aku juga berumpamakan bola di padang...
Jika masih bernyawa, aku dikejar...
Jika masih penuh kudrat aku diimpikan...
Bila di kaki, dengan penuh hati, bergaya aku digelecek..
Dipermainkan dengan indah..
Dikongsi dengan yang lain...
Menjadi permainan sebelas pasang hati...
Yang pasti, ketika itu aku berharap pada lawan, merayu pada musuh..
Ambil aku semula..
Kejar aku, dapatkan aku..
Dan minda terfikir, mereka juga tetap sama begitu..
Dan bila di hujung permainan, aku terbiar di tepi...

Namun perjalan cinta bulan dan torrest tetap berterusan... Dengan tambahan gaya mistik yang bercelaru.. Dengan rasa indah walaupun terlalu berutal... <<<------- EP 3



Aku Tetap Aku Di sudut Aku Terus Memerhati_AmkaNsem

No comments:

....: TAK BEST :.....

.: KATA PADA KATA :.

...Semua hasil dari Otak Aku... Hati aku kaki support... Jari aku tolong ketuk-ketuk... Kalau aku tulis time minum copy...Aku sure letak gula sebagai ct rasa untuk pastenya...takut datang surat cinta...Tapi jarang minum copy sebab aku benci copy, aku suka air gunung yang bersih dan segar...

.: Hijau itu aku... Hebat itu mereka tu... Tokoh itu tertentu :.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Open Cbox

Hak Cipta Terpelihara

Creative Commons License
aku dari sudut aku terus memerhati_amkaNsem by Aku.. Aku.. Aku.. Sang Pencinta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Malaysia License.
Based on a work at akuakuakusangpencinta.blogspot.com.